Nawigacja
Nasza szkoła
Strona Główna
Historia szkoły
O szkole
Patronka
Grono pedagogiczne
Samorząd Uczniowski
Rada Rodziców
Kontakt
Dokumenty szkoły
Statut szkoły
Szkolny Program Wychowawczy i Profilaktyki
Regulamin realizacji projektów edukacyjnych
Tematy projektów edukacyjnych 2016/2017
Ewaluacja 2016
Konkurs powiatowy
Życie szkoły
Kalendarz roku 2016/2017
Plan lekcji
Plan pracy nauczycieli
Godziny pracy pedagoga szkolnego
Godziny pracy wychowawcy świetlicy
Zajęcia pozalekcyjne
Harmonogram uroczystości szkolnych
Dzwonki
Podręczniki szkolne rok szkolny 2016/2017
Podręczniki kl. I
Podręczniki kl. II
Podręczniki kl. III
Dla uczniów klas pierwszych
Rekrutacja do szkoły
Szczegółowe zasady rekrutacji
Formularz wniosku
Dla uczniów klas trzecich
Rekrutacja
Wybór szkoły
Centrum Informacji Zawodowej
Informator o zawodach dla gimnazjalistów
Tytuł Najlepszego Absolwenta Gimnazjum nr 11
Tytuł Najlepszego Sportowca
Zajęcia pozalekcyje
Koło teatralne
Szkolny zespół muzyczny "Sempre"
Koło języka angielskiego
Koło języka niemieckiego
SKS
Organizacje szkolne
Klub Mediatora
Szkolny Klub Europejski
LOP
SK TPD
Szkolne Koło PCK
Szkolne Koło Wolontariatu
Galeria wolontariatu
Szkoły partnerskie
Projekt eTwinning
Szkoła parnterska w Tallinie
Szkoła Partnerska w Oklahoma City
Szkoła partnerska w Grecji
Biblioteka
Godziny pracy
Obszary pracy biblioteki
Księgozbiór
Czytelnicy
Lektury Gimnazjalisty
Strony dla bibliotekarzy
Księgarnie internetowe
Portale edukacyjne
Jak napisać limeryk?
Osiągnięcia
2016/2017
2015/2016
2014/2015
2013/2014
2012/2013
2011/2012
2010/2011
2009/2010
2008/2009
2007/2008
2006/2007
2005/2006
2004/2005
2003/2004
2002/2003
2001/2002
2000/2001
1999/2000
Miejsca pamięci w dzielnicy Gnaszyn
Mogiła pilotów
Miejsce stracenia 10 zakładników
Prawa dziecka
Jakie mamy prawa?
Gdzie szukać pomocy?
Publiczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr1 w Częstochowie
Strona Internetowa Poradni
Poradnia On-line
Inne
Galeria
BIP

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 5,499
Najnowszy Użytkownik: Debrahorild
Program eTwinning
Program eTwinning - Europejska współpraca szkół

eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie
za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT)
w szkołach europejskich.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami.
Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki.
eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.


eTwinning pomaga uczniom nie tylko poznawać inne kultury, lecz także lepiej rozumieć kulturę ojczystą i jej wartości.
Mają szansę odkrywać wspólne uniwersalne wartości w kontekście szerszym niż lokalny.
Poszukiwanie tych wartości jest charakterystyczne dla okresu dojrzewania w latach szkolnych.
Dzieci uczą się rozpoznawać podobieństwa i różnice kulturowe oraz akceptować je bez osądzania.
Uczą się także odróżniać zachowania, które są akceptowane w innej kulturze, chociaż w ich własnej mogą wydawać się dziwne od zachowań,
które nie są akceptowalne w żadnej kulturze.
Wiedza o kulturze partnera w eTwinning i doświadczenia interkulturowe zdobyte w projekcie budują ogólną postawę otwarcia i tolerancji wobec innych kultur.
Pozytywny stosunek do ludzi, którzy mówią innymi językami oraz mają swoje własne zwyczaje budzi ciekawość i pomaga ograniczyć pojęcie obcości i osobliwości.
Młodzi ludzie stają się „obywatelami świata”.
Korzyści z wczesnych doświadczeń interkulturowych wydają się wpływać na postawę odpowiedzialności demokratycznej przyszłych obywateli,
na naturalną akceptację różnorodności kulturowej, której budowanie jest szczególnie ważne dla dzieci z regionów i krajów jednojęzycznych.
Warto zauważyć, że wartości kultury ludzkiej wyrażone w językach innych niż ojczysty są podzielane i osiągane za pośrednictwem Internetu,
który jest dostępny wszędzie.

eTwinning bazuje na technice – sieci Internet – jako głównym środku komunikacji.
Jego użycie urozmaicone, od bardzo prostych programów, takich jak poczta elektroniczna lub pogwarki-czaty do bardziej zaawansowanych,
takich jak Systemy Zarządzania Nauką albo cyfrowe prezentacje dźwiękowe lub wideo.
Technika na każdym poziomie musi służyć celowi jej zastosowania:
jest używana jako narzędzie w edukacji, ma przysłużyć się do osobistego i społecznego rozwoju uczniów.
Dzieci nabywają sprawności technicznych tworząc strony internetowe oraz pliki dźwiękowe i wideo używane na przykład w prezentacjach PowerPoint.
Z jednej strony uczniowie mogą docenić potencjał techniki jako środka komunikacji i źródła informacji.
Z drugiej strony uczą się brać odpowiedzialność za swoje dzieła publikowane w sieci.
Zauważyć za informacje, które wysyłają bezpośrednio w tekstach, które piszą i pośrednio poprzez sposób i styl współpracy.
Wczesne doświadczenia w korzystaniu z Internetu w nauce mogą sprzyjać uczestnictwu przez całe życie w kursach na odległość dostępnych na całym świecie.



ROK SZKOLNY 2014/ 2015


Projekt partnerski Hit the road!

Nauczyciele odpowiedzialni za projekt:
– Jolanta Kopanicka, Bogumiła Kułakowska Częstochowa, Polska,
– Radka Klasnova, Zatec, Czechy
– Maria Mavi, Ateny, Grecja


Czas realizacji projektu: 7 miesięcy

Język: angielski

Wiek: 13 - 14 lat

Liczba uczniów: 18 (8 uczniów klasy 2a, 8 uczniów klasy 1a, 2 uczniów klasy 2b)

Komunikatory: Skype, Facebook, Twinspace

Opis: Współpraca uczniów polskiej szkoły z innymi uczniami szkół europejskich będzie przebiegała w języku angielskim. W pierwszej części projektu uczniowie napiszą listy, w których opiszą siebie, swoje zainteresowania, rodzinę, wygląd itp.

Następnie uczniowie:
– przygotują audioprezentację wirtualnej podróży po swoich krajach,
– opracują ankietę na temat podróżowania i przeprowadzą ja wśród uczniów,
– wykonają inne zadania, które w znacznym stopniu wzbogacą ich słownictwo związane z turystyką i podróżowaniem.

Cele:
– pogłębienie kompetencji językowych uczniów (uczniowie udoskonalą sprawność pisania, czytania, słuchania i mówienia);
– podniesienie sprawności korzystania przez nich z technologii informacyjnej,
– poszerzenie też swojej wiedzy geograficznej, historycznej i kulturowej krajów biorących udział w projekcie;
– promocja Polski, regionu i szkoły na arenie międzynarodowej.



Projekt edukacyjny „Multi-Kulti-Theater”

Projekt realizowany jest w klasach drugich wraz ze szkołą partnerską w Grecji – Model Experimentales Gymnasium der Universität Mazedonia w Salonikach.

Nauczyciele odpowiedzialni za projekt:
mgr Anna Zenkiewicz
mgr Małgorzata Czech


Czas trwania projektu: wrzesień 2014 – maj 2015
Wiek: 14- 15 lat

Cele projektu:
• Zmotywowanie uczniów do nauki języka niemieckiego w oparciu o zabawę
• Uzyskanie doświadczenia w pracy projektowej z rówieśnikami oraz innym nauczycielem koordynującym
• Kształtowanie postaw zrozumienia i tolerancji
• Szukanie podobieństw i różnic między krajami partnerskimi oraz niemieckojęzycznymi
• Poznanie nowych narzędzi TIK i ich skuteczne wykorzystanie
• Rozwój kreatywności i umiejętność pracy w grupie
• Wymiana doświadczeń i metod pracy przez nauczycieli
• Integracja z innymi przedmiotami szkolnymi: muzyka, literatura, język obcy, historia, wiedza o społeczeństwie, plastyka, wychowanie fizyczne, etyka.
Narzędzia TIK: Power Point, Movie Maker, Prezi, Glogster, Skype, Gimp, Twinspace, Youtube.
Grupa projektowa zamierza rozwijać swoje umiejętności językowe min. inscenizując scenki, dialogi i wiersze w języku niemieckim. Praca z kamerą pozwoli także uczestnikom na wykreowanie własnej osobowości scenicznej, odkrycie nowych talentów związanych ze sceną i autoprezentacją.



ROK SZKOLNY 2012/2013


"EU-RAD" czyli europejski rower rezlizowany wraz ze zkołami partnerskimi w Grecji i Rumunii zainspirowany został ogłoszoną w bieżącym roku ideą "Europejskiego Roku Obywateli". Łącząc zainteresowania uczniów ekologią, nauką języka niemieckiego i otwarciem się na Europę wraz z zaprzyjaźnioną szkołą partnerską w Grecji postanowiliśmy wypracować formułę projektu łączącą wszystkie te elementy.

Nasz projekt jest wirtualną wycieczką rowerową, podczas której nasi uczniowie poznają nawzajem własne kraje, okolice, faunę i florę oraz problemy związane z środowiskiem naturalnym. Namawiamy przy tym innych uczniów, aby nastawili się na zdrowy tryb życia jeżdżąc na rowerze, spędzając czas wolny na świeżym powietrzu oraz zwracając uwagę na oszczędzanie światła i wody. Posługujemy się przy tym samym obrazem (zdjęcia, plakaty, prezentacje PPT) oraz także dźwiękiem (tworząc filmiki reklamowe dotyczące zalet poruszania się na rowerze ).

EU-RAD to projekt interdyscyplinarny łączący elementy biologii, geografii, chemii, edukacji dla bezpieczeństwa, techniki oraz języka niemieckiego jako środka komunikacji. Grupa projektowa liczy 10 uczniów z klas drugich, spotkania odbywając się raz w tygodniu.



ROK SZKOLNY 2010/2011


Nasza szkoła w bieżącym roku szkolnym realizuje pod opieką p. mgr Małgorzaty Czech następujące projekty eTwinning w ramach zajęć z języka niemieckiego:


1. Horizonte – projekt bilateralny ze szkołą Osnovna šola Toneta Okrogarja w Zagorje (Słowenia).


Uczniowie klasy 2b będą poznawali swoich równieśników za pomocą najnowszych technologii informacyjnych (komputer, internet, videokonferencja, prezentacja PPT...). Realizowany w trakcie trwania projektu materiał będzie stanowić uzupełnienie i poszerzenie zajęć prowadzonych metoda tradycyjną.
http://desktop.etwinning.net/library/desktop/pdf/label/etw_certificate_34225_en.pdf



2. 26. September, Europäischer Tag der Sprachen

projekt multilateralny z partnerami pochodzącymi z Grecji, Estonii, Polski, Francji, Danii, Włoch, Niemiec, Chorwacji, Rumunii, Finlandii i Bułgarii. Celem projektu jest poznanie różnych języków obcych, zainteresowanie partnerów językiem ojczystych, znalezienie różnic i podobieństw między językami europejskimi. Uczniowie obchodzą wspólnie Dzień Języków Europejskich w swoich szkołach, dekorując wybrane klasy plakatami tematycznymi. Wyniki pracy zostaną opublikowane na stronie internetowej projektu.
http://desktop.etwinning.net/library/desktop/pdf/label/etw_certificate_30857_en.pdf


3. Schritt für Schritt
projekt bilateralny ze szkołą Ady Endre Általános Iskola w Budapeszcie na Węgrzech.


Dziewczęta z klasy 1a poznają swoich równieśników za pomocą najnowszych technologii informacyjnych (komputer, internet, videokonferencja, prezentacja PPT...). Realizowany w trakcie trwania projektu materiał będzie stanowić uzupełnienie i poszerzenie zajęć prowadzonych metoda tradycyjną. Opracowywanymi zagadnieniami są przy tym: ja i moja rodzina, moje zwierzątko, szkoła, hobby i spędzanie czasu wolnego. Ponadto planujemy z węgierską szkołą dalszą współpracę w ramach projektu Comenius.
W listopadzie 2010 odbyła się wizyta przygotowawcza do programu partnerskiego Comenius w trakcie której pani Czech miała możliwość poznania naszych partnerów.

4. Wir und die Mode – projekt bilateralny ze szkołą Osnovna šola Toneta Okrogarja w Zagorje (Słowenia).


Uczniowie klas trzecich w ramach koła języka niemieckiego zajmują się tworzeniem mini projektu związanego z szeroko pojętą modą. Śledzą zmiany w ubiorze od lat 20 do 90 ubiegłego wieku, a także próbują odpowiedzieć na pytanie, czy jest moda i do czego prowadzi. Na zajęciach wykorzystywane jest słownictwo związane z przemysłem odzieżowym, a także ekologią, podróżami, zdrowym stylem życia.



ROK SZKOLNY 2009/2010


1. Unser Leben - unsere Stadt – projekt bilateralny ze szkołą Theodor-Haubach-Oberschule w Berlinie.


Nasi uczniowie piszą proste listy powitalne,
przygotowują prezentacje mulimedialne na temat miasta i jego okolic,
tworzą kalendarz adwentowy
i przygotowują informacje dla szkoły partnerskiej na temat naszych zwyczajów i obrządów świątecznych.
W maju planowana jest wycieczka kulturoznawcza do Berlina, połączona ze spotkaniem współpracujących ze sobą uczniów w berlińskiej szkole.
http://desktop.etwinning.net/library/desktop/pdf/label/etw_certificate_16524_en.pdf



2. Christmas cards – projekt multilateralny ze szkołami we Francji, Irlandii, Grecji, Rumunii, Hiszpanii, Słowacji, Niemiec, Bługarii, na Litwie i Łotwie.

Polega na przesyłaniu i wymianie wirtualnych kartek bożonarodzeniowych.
Ponadto na stronie projektu zamieszczone będą krótkie informacje dotyczące obchodzenia Świąt Bożegonarodzenia w ww krajach.
http://desktop.etwinning.net/library/desktop/pdf/label/etw_certificate_19993_en.pdf


Copyright © 2017 Gimnazjum nr 11

Autorzy strony: Bartosz Nowicki
Opiekunowie strony: p. Anna Zienkiewicz, p. Małgorzata Czech, p. Anna Dyndał


1207945 Unikalnych wizyt

Powered by powered by php-fusion © 2003-2007
Design by Design by Matonor